onsdag 7 maj 2014

skämsmaten vi älskar

Hej kära bloggläsare! Om ni nu finns kvar efter mitt långa uppehåll! Tycker vi skiter i förklaringar till uppehållet och går vidare direkt.

Idag har jag ätit mitt livs andra schnitzel! Den första åt jag när jag var med mamma i tyskland på väg till Paris, som artonåring. Dagens schintzel (nästan tio år senare, skräcken i det) var typ från mamma scan eller något, men väldigt god för det. Jag åt den med citron, potatisgratäng, tomater och aioli. Min tallrik var så beige att jag var tvungen att mms:a Andreas en bild med texten "skämsmatlåta ahead". Jag tycker nämligen alltid det är lite pinsamt när man har med sig en flottig matlåda (urlöjligt egentligen, vem bryr sig?), typ en varmkorv med bröd utan en enda grönsak. Då känner jag att jag skulle vilja berätta för den jag sitter med om aaaall nyttig mat jag i vaaaanliga fall äter, men det känns ju så nördigt så det låter jag bli. Plus att det räcker nog med att jag intalar mig själv det.

 Schnitzel. Skämsig men god.

Mat jag inte skulle skämmas för att ha i matlådan. Lax med babyspenat, avokado, körsbärstomat, rostade pumpakärnor och edamamebönor. Schnitzeln var helt klart det godaste alternativet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar