onsdag 14 maj 2014

sköna skor.

I åratal har jag förfärats över mjukismodet som rådde när vi gick i högstadiet och gymnasiet. Man hade en jeans, linne med spetskant och luvtröja. Var det fest hade man jeans, babydoll-linne och kofta. Till detta hade man sneakers eller om det var sjukt festligt hade man ballerinaskor. Jag har sedan dess i princip sagt upp kontakten med myspysklädseln helt, även om jag bara ska vara hemma tar jag oftast på mig något som är någotsånär snyggt (men ändå bekvämt). Men, det står ju klart att jag är med i det vågspel som trenderna utgör när man plötsligt känner att man saknar de slimmade sneakers i svart mocka som jag hade kring nittonårsåldern. Plötsligt känns det sjukt drömmigt och najs att traska runt i en mjuk sko med stötdämpande sula.

Jag vill verkligen ha exakt likadana skor som jag hade då, de var smala, snygga och såg inte det minsta träningsskoaktiga ut. Visst det hade varit kul med en snygg träningssko också, typ nike free. Men har man som jag mest kjol till vardags så tror jag lätt man ser ut som ett förvuxet barn om man kör på med för mycket färger och mönster på pjucken. Så nu har jag beställt ett par snarlika de jag hade när jag var yngre, adidas nuline. Fräsiga nog att ha till kjol, sköna nog att studsa runt på jobbet med utan att knäcka fötter och knän. Hoppas jag i alla fall, vi får se hur de känns när de dyker upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar