söndag 18 maj 2014

not another balkong make over


 Det har ju blivit lite av en tradition att jag visar på bloggen när jag kittar balkongen för kommande säsong. Idag var det en helt fantastisk försommardag, så då kände jag att det var dags att göra sig av med de slokande påskliljorna i balkonglådan.

Älskar verkligen att ha ett gäng nya blommor, planteringshandskar, krukor och jord framför mig. En enkel grej som ger utlopp för kreativitet och som skänker en sort sinnesharmoni. Jag tänker alltid på att nu har jag hela sommaren framför mig, nästa gång jag gör detta är det höst och det är ljung som jag har i händerna. Sedan sjunger jag "Ít´s the ciiiircle of liiiiife!!!" så det ekar ut över hela grannskapet.

Den här gången blev det en melerad pelargon och plättar i luften i balkonglådan.

Minipenseér är så söta tycker jag.

Årets nykomling är en tomatplanta! Ska bli riktigt spännande att se om jag kan odla något ätbart. Det vore ju så kul! I den lilla krukan intill växer en liten lönn som hade slagit rot i balkonglådan när jag plockade ur ljungen i våras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar