torsdag 22 maj 2014

en torsdag i livet

När jag klev upp klockan nio imorse så strålade solen in genom glipan i rullgardinen. Termometern visade redan på 23 grader och jag skulle vara ledig hela dagen. Så man kan säga att jag vaknade glad idag.

Den här tiden är magisk, men det skriver jag ju jämt på bloggen. Jag älskar årstiderna och speciellt nu, när man har så mycket sommar och härligheter att se fram emot. Vi åker till italien i Juli, bara det känns helt fantastiskt. Och tre veckors ledighet och Elinors bröllop väntar innan dess.

Efter frukost och paketupphämtning av UPS (skickade tillbaka skorna som jag beställde, de var superdupersmå) så åkte jag direkt till jobbet och provade kläder. Vi har nämligen kommit trea i en tävling (åtta i sverige) och då fick man välja lite kläder som vinst. Jag valde en t-shirt, leopardbrallor och två klänningar.

Leopardbyxorna var lite av ett wild card då jag inte brukar ha byxor typ alls. När jag drog på dem hemma innan jag skulle gå på min vanliga podcastpromenad så kändes det som att jag skulle dra ut i pyjamas. Exakt så! Kände mig urdum. Tror jag måste gå in dem först innan jag tar dem för en sväng på stan.

Efter promenaden så gick jag och röstade. Det får ni förresten inte glömma bort att göra. Megaviktigt! 

Japp och på kvällen åt jag pastasallad med Andreas med de godaste små körsbärskvisttomaterna jag någonsin smakat. Och sedan såg jag på Million Dollar Listing vilket alltid är bra och åt chips med holidaydipp och det kan man ju inte heller klaga på.

1 kommentar: