tisdag 27 maj 2014

att lämna charmen på jobbet


Hej bloggis! Här ligger jag på soffan och samlar dubbelhakor. Exakt så som jag ligger på bilderna ligger jag 90% av tiden när jag bloggar eller slappar hemma. Med simmiga trötta ögon och datorn på magen.

Idag har jag jobbat 9-19, och imorgon blir det kvart i tio till 19. Jag blir så trött i kroppen av det. Dessutom har jag ibland börjat få svullna anklar så att jag lägger upp fötterna på en kudde när jag kommer hem, vilket känns extremt ungdomligt och hett. Tror det är en blandning av värmen (som nu tyvärr har lämnat oss) och av att stå upp exakt hela dagen. Jag är inte direkt personen som investerar i ergonomiska foträta skor heller, vilket jag lär få ångra när jag blir äldre. 

Tänker på detta med att när jag kommer hem efter en sådan här megajobbdag så brukar jag oftast kollapsa, man är så trött i både kroppen och hjärnan. Mitt charmiga jag lämnar jag kvar på jobbet, där tvingar jag mig själv att ge energi i allt jag gör. På jobbet är jag alltid positiv och det gör att jag faktiskt har väldigt kul där, oavsett hur dagen ser ut. Jag plockar liksom fram mitt gladaste jag och kör på no matter what. Men myntets baksida är att när jag kommer hem så ser jag det som en ursäkt att bara släppa på allt och bli en degande eremit, ibland går det så långt att jag knappt orkar svara när Andreas pratar med mig. Nä,usch vad hemskt det låter! Jag måste kanske skärpa mig lite och ta fram mitt charmiga jag lite då och då här hemma också.

1 kommentar:

  1. haha, ligger typ akkurat slik når jeg er på mac´en selv :)

    SvaraRadera