söndag 2 februari 2014

helgrapporten

Det är söndag och jag ligger i soffan och äter popcorn och Andreas sitter i fåtöljen och tittar på Sherlock Holmes. Den här helgen har jag varit ledig. Det började med fredag då jag träffade Thilda som jag saknar så mycket då hon pluggar i leksand. Som tur är så är hon snart klar och kommer hem igen. Finns ju bara en original-Thilda liksom, känns som att vi är lika men samtidigt olika på det bra sättet. Vi åt i alla fall pizza, på ett nytt ställe i Kallhäll. Jag trodde det var en restaurang men det var mer pizzautlämning med bord och stolar. Jag kan bjuda på att de inte tyckte att jag var den vassaste kniven i lådan när jag undrade om de serverade vin, haha!

Gildas.

Igår skulle jag och Andreas gå på stan, men det var superäckelväder ute. Så då hamnade vi på Gildas som är ett mormorsfik på söder. Där inne var det i alla fall mysigt, jag åt en kanelbulle som var perfekt. Sedan gick vi vidare till ringen och köpte en halsduk på H&M till Andreas. På kvällen lagade jag supergod mat, rödspätta med potatispuré med parmesan, hemmagjord hollandaise och tomatsallad. Jag har typ aldrig varit så stressad i mitt liv som när jag lagade till allt detta, man har ju sett i Mästerkocken att om hollandaisen skär sig så får man inte högsta betyg direkt. Jag rusade runt bland kastrullerna och silade spad och vispade i vattenbad och separerade äggulor och allt vad det var. Tur att det blev bra!

On another note: En sak som är väldigt rolig är att det känns kul att skriva här igen. Jag kan erkänna att jag inte riktigt har känt så på ett tag, och då blir det glesare mellan inläggen. Tror egentligen jag blivit mer inspirerad på alla områden i livet på senare tid, vilket är en jäkla bragd i början på februari då det konstant är slask och duggregnar och man har glömt bort hur solen ser ut. "In the middle of winter I found within me an invincible summer", som citatet går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar