tisdag 25 februari 2014

kåken en fredag

Genom hällregn småsprang jag upp mot kåken i fredags för dejt med mina modevetardamer Anna och Olivia. Stockholm är vackert i alla lägen tycker jag. Men småvidrigt ändå när regnet kryper inpå skinnet och genom sömmarna på skorna. Och man susar fram med paraplyet i ena handen och google maps på mobilen i den andra  och inser att man gått till fel bro igeeen, för kåken ligger vid den lilla inte den stora

Bartenderna var bartrendiga  med helskägg, folket var fredagspiggt och hipstrigt, vi drack lite vin och firade Olivias nya jobb och Annas nya kurs. Jag tog tidernas sämsta bild på Anna och Olivis som föreställer när Olivia lär Anna att blogga.

Kvällen fortsatte på donken där vi såg en catfight, sedan tog jag tåget hem och lyssnade på Belle & Sebastian. Kan vara en av mina favoritgrejer att åka tåg på natten själv och lyssna på musik. Allt känns så mycket mer i mörker tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar