tisdag 11 februari 2014

the heart is stronger than you think, like it could go through anything




Idag känns det som att bloggen behöver pyntas med lite visa ord från några coola kvinnor.

Min dag rivstartade med en inventering i butiken, vilket innebär mycket monotont jobb i konstiga kroppsställningar. Vad som är bra med det är att jag började tidigt och slutade tidigt så när jag klev ut genom jobbdörrarna var det fortfarande ljust ute. Småsaker som gör att dagen känns extra bra.

När jag kom hem tog jag en podcastpromenad (okej, först sussade jag lite på soffan), sedan gjorde jag lite yoga. I vanliga fall brukar jag kolla på lite youtubevideor och kombinera ihop mitt eget pass. Yoga finns ju i så många varianter, ibland behöver man en mer stillsam yoga med mer fokus på avslappning och ibland vill man ta ut sig mer och då finns galningar som Gillian Michaels. Idag så började jag med en ny sak, en online yogakurs genom videor från yogobe. Jag hittade en länk dit med ett prova på erbjudande för tio dagar på Fornis blogg, så jag tänkte att jag ska testa det ett tag nu och om jag gillar det kanske jag eventuellt signar upp mig för månadsprenumeration. Den första lektionen kändes väldigt skön och avslappnande, precis det jag behövde då jag känner att jag varit så spänd i rygg och nacke på senare tid. Det är lätt att glömma att psyket påverkar kroppen, och tvärt om. På senare tid har jag tänkt mycket på hur kroppen och insidan hänger ihop. Hur man mår bra av att ägna tid till att försöka sammanföra dem. För mig funkar det väldigt bra att göra något fysiskt för att landa lite i livet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar