söndag 9 februari 2014

friday night at the drive-in-bingo

Min helg har flugit förbi, nu är det alltså söndag och det känns som att det nyss blev helg. I fredags så regnade det ute, riktigt regn den här gången och inte lite småskvättar som vi vant oss vid. Jag och Andreas gick och såg Walter Mitty på bio, och för en gångs skulle hade vi nog prickat in vår egen målgrupp när vi valde aktivitet. Alla på bion var i typ vår ålder, annars brukar vi antingen få hänga med 40+arna (typ när vi går ut och äter) eller barnen (typ, när vi går på cosmonova). Filmen var mysig och bra, inget som jag kommer komma ihåg egentligen. Bäst var Kristen Wiig, hon är så jäkla rolig!

Igår så jobbade jag först och sedan tog jag en vinflaska under armen och satte mig på tåget till Nynäshamn för att hälsa på Elinor. Så skönt att få prata med en vettig person. Vi tittade på schlager och på hennes brudklänning. Jag är mer upptrissad över att hon ska gifta sig än vad hon är, men så har ju hon alltid varit realisten av oss två. Jag tycker bara det är så härligt att hon har hittat sin prins och känns så lycklig med det. Och det var fint att se henne, det blir ju inte lika ofta nu när vi bor i (nästan) varsin ändstation.


På jobbet var det stendött idag, alla kunder låg väl hemma och söndagsmyste. Så kom jag hem till ett trapphus som luktade så.sjukt.gott. Jag klev in genom dörren och bara "yes, doften kom ifrån oss!". Andreas hade gjort långkok på bolognese. Perfekta grejen att göra på en söndag tycker jag. I alla fall om man är den som får äta upp det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar