söndag 16 februari 2014

alla hjärtans

Helgen började med alla hjärtans dag. En dag då jag alltid var sjuk och kände mig ensam som tonåring, och som jag alltid firat med min farmor och semlor som vuxen. Nu när farmor inte finns kvar i livet längre så får man hitta på nya traditioner. Så jag och Andreas bestämde att vi skulle gå ut och äta på Piren och sedan gå och ta några drinkar på Orangeriet. Men som vanligt när man ska regissera en romantisk kväll så blir det inte riktigt så som man tänkt sig. Det började med att Andreas pep fram att han hade mått dåligt under hela dagen och vid middagen var han så trött att han höll på att trilla ihop rakt ner i maten. Klockan nio satt jag hemma i soffan medan Andreas låg och snarkade i sovrummet. Oh well, en klassisk alla hjärtans dag tänkte jag då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar