söndag 27 november 2011

helgbesök

Ojoj vilken helg!
I fredags hade vi tenta i projektledning, vilken kändes som att den gick riktigt bra faktiskt! Sedan gick klassen ut och åt tårtbuffé för att fira. På kvällen kom min pappa och hans sambo Kicki hit till min pyttelägenhet. Vi åt middag och jag gosade med Smilla (hunden) innan det var dags att sova.

Från tårtbuffén. Ingen ser riktigt klok ut men jag skyller på mästerfotografen Emelie som tog en rad kort som alla var lika illa...


På lördagen gick vi in i en nautisk antikaffär som ligger nära där jag bor. Jag hade kanske byggt upp förväntningarna lite väl kände jag innan vi klev in, men som tur var gillade pappa verkligen butiken. Han stod och pratade med ägaren och kikade runt länge innan han köpte en stor skeppsklocka. Jag klappade på ägarens gigantiska leonberger och hittade ett litet bord som skulle vara superfint att ha bredvid fåtöljen jag köpt. Pappa fick en knäpp (detta händer väldigt sällan men han var väl uppfylld av allt sjömansaktigt) och undrade om jag ville ha det! Dum som jag är så vrålade jag att det var alldeles för dyrt. Nu ångrar jag mig förstås.

Vi gick på julmarknaden i haga och sedan åt vi på Moon Thai Kitchen på kvällen. Där engagerade sig hela personalen i pappas och Kickis Thailandsresa som stundar. De fick massor av tips av en kille som kom från det stället de skulle besöka! Vi delade på tre "hot pots"; skaldjur, kyckling och biff. Supergott!


Idag har inte varit en lika rolig dag. Jag har inte ens sminkat mig idag, vilket säger folk som känner mig ganska mycket. Jag ligger och snorar, har ont i halsen och lite här och var. Har mest sovit hela dagen. När strömmen gick på grund av stormen (ja en riktigt stom!) som viner här utanför så tyckte jag lite synd om mig själv i min ensamhet. Som tur var kom den tillbaka ganska snabbt.


Nu är jag helt slut, ska lägga mig och snusa på soffan. Trevlig första advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar