tisdag 29 november 2011

En uttråkad förkyld människas babbel

Idag låter jag som en halvdöd men mår faktiskt lite bättre. Så idag fokuserar jag på positiva tankar istället för sådana där megagnälliga som jag öste ner i bloggen igår.

En sak jag funderar på ofta som jag verkligen vill göra i framtiden är att bo ett tag i Tokyo. Det måste liksom inte vara en permanent flytt, utan jag vill mest åka dit och hänga i några månader. Jag undrar bara hur man fixar jobb där utan att kunna japanska, men det löser väl sig på ett eller annat sätt!
En annan grej jag vill göra är att skaffa en hund. Det här ligger ju sjukt långt fram i tiden eftersom jag 1.) måste ha en vardag där en hund kan få hänga med 2.) kanske inte kan ränna runt hela världen med en liten hund med mig. Men en hund vill jag verkligen ha, trots alla tråkiga regnpromenader! Känner att jag har stor tur som trots min pälsdjursallergi kan ha bichon frisé-hundar.

Precis en sådan här liten hund som Smilla vill jag ha!

2 kommentarer:

  1. Du missar inte mycket i skolan iaf... man räknar mest själv. Men har blivit ändring med formelsamlingen. Man får inte ha den på provet om man vill ha vg. Inte så jättemånga formler iofs, men tänkte du kanske ville veta det :) Krya på dig! kram

    SvaraRadera
  2. Skaffa en huuuund! Det finns ju hunddagis :) Och när du åker runt världens så kan jag ha den ;)
    Fast de är o andra sidan väääääääldigt skönt att inte ha hund också..

    SvaraRadera