måndag 28 november 2011

Dagens klagomål

Ligger som sagt hemma och är sjuk. Tillråga på detta kan jag inte riktigt slappna av och har fått ruskigt stora stressutslag över hela armarna, som kliar så jag blir galen. De ser sjukt läskiga ut så jag blir lite fascinerad!

Stressande saker:
- Visum till Vietnam. Jag och Andreas vet inte om vi behöver visum till Vietnam. Man får nämligen stanna där i 15 dagar utan, men vi är där i femton dagar och en timme in på nästa dag. Har försökt maila ambassaden men de svarar aldrig på min fråga utan säger bara "You may stay for 15 days without  a visa". Blir galen för jag har liksom inte tid att skaffa visum heller!
- Pengar. Som student får man inga pengar i december, vilket innebär att jag efter hyran har nästan inget att leva på. Och när jag säger nästan inget så menar jag verkligen det. Känns väldigt jobbigt när man dessutom har en lägenhet som man vill ha fler möbler i förutom en säng och ett bord (som är de möbler som finns där nu).
- Butiksekonomin. Vi har detta vedervärdiga ämne just nu i skolan och jag har inte hunnit plugga någonting. Jag vet att detta är något jag verkligen borde plugga på eftersom jag inte kan matte typ alls, men nu när jag är sjuk så orkar jag knappt kolla på ett avsnitt av Halv åtta hos mig så hur ska jag orka plugga.

Ja nu har jag klagat av mig lite, ska snyta mig och försöka ta det lugnt för sjuk måste man trots allt få vara. Och saker brukar ju trots allt ordna sig tillslut.

1 kommentar:

  1. Skicka din man till ambassaden så ni slipper fundera på det! När Emelie och jag skulle till Kenya var det samma sak för oss, tills vi helt enkelt sprang ner till ambassaden! Och de går fort och enkelt där, man behöver knappt säga något!!

    Pappa lånar nog mer än gärna pengar om de skulle knipa sig för dig <3

    SvaraRadera