måndag 8 september 2014

sju år med A

I Lördags var jag och Andreas och firade att vi har varit ihop i hela sju år. Vår årsdag firar vi alltid genom att gå ut och äta på något härligt ställe, den här gången bestämde vi att jag var ansvarig för ett fördrinksställe och Andreas var ansvarig för restaurang och så skulle vi hålla det hemligt för varandra. Jag hade tänkt ut ett passande drinkställe (säger inte vilket utifall att jag behöver det i framtiden), men på väg dit passerade vi Snaps soliga uteservering och då såg Andreas så längtansfull ut så då tyckte jag att vi kunde köra på det istället. Vid åtta så gick vi vidare mot Mariatorget och åt på Nostrano, en pytteliten mysig italiensk restaurang med typ sex bord. Typiskt nog valde Andreas konsekvent godare rätter än jag, även fast mina också var supergoda. Om ni går dit ska ni välja friterad pecorino med honung, oxfilén och citronpajen till dessert. Väldigt gott var det, och sällskapet kan man ju inte heller klaga på.

Jag tycker att Andreas och jag är så bra som har hållit ihop så länge, vi är ju faktiskt helt andra personer nu än vi var för sju år sedan. Tur är väl det för på den tiden kunde jag ibland känna pressen att vara med på tevespelskvällar han hade (snark) och det hände att vi stormgrälade så att jag kutade ut i gummistövlar mitt i natten. Det är ju otroligt mycket dramatik i början av ett förhållande, både upp och ner. Det tar tid, men efter ett tag kommer man på hur man ska vara mot varandra och hur man ska bråka för att komma framåt. Sedan tror jag en nyckel är att vi alltid har låtit varandra göra sina egna saker, så som att resa själva, hänga själv med vänner och testa på nya saker. Utan det blir man ju inte lika spännande som partner och längtar antagligen bort tillslut. Men det är klart att massvis av saker har vi ju gjort tillsammans också, till exempel har vi roadtrippat i USA, sjungit karaoke i Tokyo, hängt på stränder i Vietnam och flyttat fram och tillbaka till Götet ihop.
I framtiden vill vi ungefär samma saker och det känns riktigt bra.

Något snyggo på en trappa i Prag i somras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar