måndag 15 september 2014

tröstpaj

De här morgonen var det inte toppenkul att vakna, med SD som tredje största parti i Sverige. Jag vet inte om jag var extra blödig eller trött, eller om det var en logisk reaktion, men jag höll på att börja böla när valresultaten stod klara. Jag tycker verkligen det är hemskt att folk ser SD som ett alternativ i vår riksdag när de vill protestera mot invandringen. Oavsett vad man tycker om invandringspolitik, så kan det aldrig vara rätt att ge makt åt människor som för inte så länge sedan t.ex. delade ut sådana här flygblad. Man kan inte svära sig fri från sin bakgrund genom att klä sig i kostym och kasta ut en efter en i partiet råkar "försäga sig". Oacceptabelt.

Trots den sorgliga starten på veckan så kör jag på ändå. Jag vet inte om jag har sagt det men enligt mitt nya schema är jag ledig varje måndag, vilket måste vara den segaste dagen att vara ledig på. Det är ingen som är hemma och det känns meningslöst. Men saker har aldrig någon mening fören man ger dem det, så därför startade jag förmiddagen med en liten promenad i solen och en bit paj till förmiddagsfika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar