tisdag 16 september 2014

Pigg och glad!

Idag vaknade jag och kände mig megaförkyld. Snöt ut tio liter snor. Tänkte "Äsch jag är inte sjuk, jag är nog bara morgontrött". Ignorerade hur kroppen värkte och hur jobbigt det kändes att kliva upp. Frös också en del men tänkte att det går nog över när jag rör på mig lite. Sminkade över ringarna under ögonen och klädde på mig och drog till jobbet på darriga ben. "Jajja det där känns nog bättre efter en stund på jobbet", tänkte jag.

Min chef slängde en blick på mig och skickade hem mig direkt med motivationen att hon såg hur sjuk jag var (trots sminket.). Så jag var på jobbet i totalt tre minuter idag. 

Jag tycker bara det är så tråkigt att vara hemma och vara sjuk. Jag är helt klart inte bra på det. Och hur knäppt det än låter känner jag mig som en looser när jag blir sjuk, tänker alltid att det bara är att skärpa till sig lite= dumt. Det skulle kanske kunna vara så att jag har svårt att acceptera att man inte kan styra över allt. Kanske.  


Pigg som en lärka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar