söndag 21 september 2014

regning söndag

Bild från pinterest

Idag är det typ min ultimata söndag. Det var vackert ute på förmiddagen, men sedan kom regnet och åskan vilket jag välkomnar stort. Jag älskar ett rejält regnoväder! Först tittade jag på reprisen av fredagens idol och sedan traskade jag och Andreas iväg och handlade ingredienser till pulled pork. Nu åt jag det visserligen igår på min kusins 40års fest, men det verkade så kul att göra att jag var tvungen att passa på. Tyvärr har vi ingen gjutjärnsgryta med lock så vi kör en vanlig ugnsform med blött bakplåtspapper och folie över. Det luktar riktigt gott, men känns mysko att tillaga något på så låg värme som 125c så länge (minst 5 timmar ska det stå i ugnen). Medan jag gjorde avokadoyoghurt till så lyssnade jag på Sandra & Michelles podcast, ni kan ju tänka er mysighetsfaktorn på det när regnet strilar utanför.

Senare ikväll är planen att äta upp sagda pulled pork och leta rätt på en ny serie jag och Andreas kan följa. Den sista vi följde var True Detective, som jag rekommenderar till alla. Helt makalöst bra serie, som däremot ger en men för livet om man är en skrajsen person som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar