torsdag 9 januari 2014

I want to wake up in a city that never sleeps



Den här vintern slår ju ett slags rekord i tråkighet enligt mig. Vissa personer tycker att det är skönt med ljum vinter, med ständigt mörker och duggregn (nu är vi alltså uppe i mer än tre månader av det!). Jag tycker precis tvärtom, ifall solen lyste på mig just nu skulle jag steppa gatorna fram med maracas ungefär.  Men får man ingen gnistrande snö, promenader på is eller rykande varm choklad i solgass så får man kanske ta tag i något annat att se fram emot. Jag och Andreas funderar på att boka en resa i Mars. Frågan är bara vart! Jag vill resa överallt och ingenstans: det vore ju härligt med sol och strand, men jag är lite anti att åka till thailand för att det känns så otroligt exploaterat. Sedan skulle det ju inte heller sitta illa med en New York resa och äta hamburgare, brakfrukost och shoppa loss på en drömväska. Eller att åka till Tokyo och få se sakuran blomma och sjunga karaoke natten igenom, det vore ju så fantastiskt!

Kort sagt så finns det otroligt mycket kul man kan göra, nu är det bara att bestämma sig. Eftersom jag är jordens veligaste människa kan vintern mycket väl vara slut när jag har kommit fram till ett bra beslut, men det är ju härligt att drömma sig bort lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar