måndag 13 januari 2014

"I just wish someone would tell me, like, 'This is how the rest of your life should look'"

Ääääntligen är den tillbaka, en av mina absoluta favoritserier Girls. Säsong nummer tre och det ska tydligen bli en fyra också. Bästa!


Jag älskar Girls för att serien är så operfekt och igenkännbar. Sex and the City för all del, men den säger egentligen inget till mig om mitt liv. I Girls äter de inte sushi på den nyöppnade coola restaurangen och bor i en fantastisk liten lägenhet, de jobbar extra på ett fik och bor i tredje hand med en roomie. Ingen mr Big dansar till Moonriver med dem, de blir smittade med kondylom av sitt ex som numera är gay. De skrider inte fram i nya Manolos längs Manhattans gator, de skrider fram manhattans gator i ett gult nätlinne de fick av någon kille på en fest. I Girls kan tjejerna vara totalt förvirrade, göra dumma saker, vara sökande och ha stress över pengar- och det är helt okej!


Jag älskar också insatsen Lena Dunham (huvudrollen och författaren) gör genom att vara naken halva tiden, efter att ha sett hundra miljoner nakna Hollywoodkroppar så har man ju fått ett fel i huvudet och glömt hur riktiga kroppar ser ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar