lördag 18 januari 2014

musikåret 2013

Jag som gillar att dokumentera och organisera saker tycker förstås att spotifys sammanfattning av 2013 är en toppengrej. Om man tittar på min lista så kan man se vilken typ av låtar som slutligen hamnar på repeat hos mig: låtar som man kan sjunga med högt till, eller låtar som ger en lite stuns i stegen när man är på väg mot skolan eller ut för ett glas vin.

Beyonces år har det definitivt varit för mig, jag vet inte hur mycket jag har sjungit till hennes musik hemma (stackars grannar). Tycker hon är supersnygg, supercool och en bra förebild för alla tjejer. Under året såg jag även Life is but a dream, dokumentären om Beyonce som fick mig att fastna  ännu mer för henne, för att hon vågade vara personlig.

Vet precis känslan jag får av att lyssna på alla låtarna överst på min topplista, känslan av att man är på väg ut på nya äventyr. Fint att just dessa hamnade på listan, det måste ju säga något om 2013. Det var ett år då jag var på väg helt enkelt. Och hur sjukt är det att jag har lyssnat på musik sammanlagt dygnet runt i över en månad, i år. På dagarna jobbar jag ju dessutom!

1 kommentar:

  1. ...o jag sitter o lyssnar på beyonce samtidigt som jag läser din blogg nu ;)

    SvaraRadera