torsdag 30 maj 2013

tjugo rader hus mot samma grå junisky skymmer stadens ljus, härifrån


Uppsatsen är inlämnad och klar! Jag drömde fram en mening som jag kompletterade med när jag klivit upp, men nu är allt klart förutom en liten opposition.

Eftersom jag vaknade så tidigt så snabbade jag mig på och kom in till Swedish Hasbeens skoutförsäljning i Skrapan lagom till de öppnade. Det fanns massor av fina skor, men så klart var de finaste inte i min storlek. Sedan vet jag faktiskt inte om jag har riktigt fastnat i hasbeens-hypen än.


Jag var däremot på uppdrag åt en annan böna, nämligen Anna som satt hemma och tentapluggade och därför inte kunde dyka upp. Låga röda ville hon ha, och jag roffade snabbt som 17 till mig två par. När jag skulle mms:a och fråga vilken hon ville ha så kom en tant och norpade åt sig skorna rakt framför mobil kameran. Hallå där! Sa jag som om jag vore träskornas polis, och fick tillbaka dem.


Det blev de med stängd tå. Till Anna alltså. Och det var fint att få shoppa och fynda utan att behöva göra av med sina egna pengar. Och sedan drog jag hem och kollapsade totalt när uppsatsstressen släppte.

ps- Jag vet, min kamera har fullkomligt ballat ur. Jag vet inte vad detta beror på, men ska försöka fixa det på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar