torsdag 9 maj 2013

power pink och rosette


Alla som har instagram är säkert in i bängen trötta på körsbärsblommorna i kungsan nu. När jag och Julia gick förbi där idag så var säkert halva Sverige och en hel del turister där. Proppfullt med instagram-paparazzis som panikfotade. Men det är ju svårt att låta bli när det är så fint!

Det får bli ett lite ytligt inlägg idag, mest för att jag fått klagomål från mina läsare (a.k.a. Elinor som är min bästa/enda följare, därför är ju hennes åsikt rätt viktig) om att det bloggas för lite. Så här är mina nya nagellack Power Pink och Rosette! Tycker de är så fina i sin tuggumihet och dessutom matchade de ju blommorna bra.

 
Vi pratar mycket i skolan om att utseende är identitetskonstruerande, att vi använder det till att signalera till andra och att det är vår chans att bedöma folk vi för ett ögonblick möter på gatan. I detta fall så tror jag att mina naglar just nu säger "Tjadå, nu drar jag till Ken i Barbiebilen!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar