söndag 26 maj 2013

shoo-bee-doo-bee-doo-daa-day

Dagarna går åt till b-uppsatsen som jag och Julia skriver. På torsdag ska den lämnas in, så nu är det inte alls långt kvar. Vi kämpar på, trots att det är rätt så segt nu när man bara vill bli klar. Skönt i alla fall att dagarna nu i maj har varit som högsommar, jättehärliga. Jag har varit sämst att ta bilder på senare tid, så det blir min dagliga promenad längs vattnet som får illustrera det här inlägget (urpixligt blev det också, så skumt!).

Helgen gick som vanligt snabbt. I fredags var jag och Andreas och åt på Nytorget 6, vilket verkligen var jättemysigt! Jag åt en grillad tonfisk med sparris, massor av grönsaker och rostad potatis. Det var så himla gott och jättefint, restaurangen är tydligen nyöppnad och har som devis att inget på menyn kostar över 200. Tips tips tips!

Jag köpte helgblommor, sådant som gör mig glad som Andreas inte fattar alls.


Resten av helgen har jag picknickat och läst skvallertidningar, promenixat en hel massa, sett Flight (så himla obehaglig början, jag ville gråta och jag är inte ens flygrädd) träffa Elinor (äntligen! Världens bästa person!). Idag firade jag mamma på mors dag med jordgubbar och pioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar