måndag 6 maj 2013

en del målar himlar andra kalla hål



Magins tid är här! Maj, strålande sol, 17 grader varmt och körsbärsträden blommar i kungsträdgården. Efter lite plugg med Julia och en mysig lunchdejt i solen med Andreas så kände jag att idag, idag är det så soligt så nu har nog träden i kungsan slagit ut.

Det blir inte mycket vackrare än så här, tycker jag. Tänker alltid att jag ska gifta mig i maj eftersom det är den bästa månaden på hela året.

Kungsträdgården var proppfull med människor och jag tror det var körsbärsblommornas första dag, för de kikade liksom bara fram och hälften var knoppar. Så jag ska tillbaka dit snart och äta glass och titta lite till tänker jag.

Förresten, det är väldigt många just nu som pratar om att "våren äntligen har kommit". Jag tycker nästintill att sommaren har kommit. Jag såg tussilago för en månad sedan och det växer faktiskt inte blommor på vintern. Alltså, när man har sett blommor är det vår!

Jag promenerade genom ett soligt Stockholm, sedan tog jag tåget hem, åt en lakritspuck och somnade på ett fårskinn på balkongen med Stil-podcasten i öronen och solen brännande på ögonlocken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar