onsdag 15 maj 2013

You talk like Marlene Dietrich and you dance like Zizi Jeanmaire, your clothes are all made by Balmain and there’s diamonds and pearls in your hair, yes there are.

För ett tag sedan var jag inne på asos.com för jag kände att jag nästan inte har några vardagskläder. Det senaste inhandlades när vi var i New York i början av året, så det var helt klart dags för lite nytt. Men, som vanligt när man letar efter något så dyker det upp något helt annat.

Vad som dök upp var en riktig prinsessklänning, eller balettklänning om man så vill. Och jag tänkte att ibland måste man faktiskt slå på stort, så då gjorde jag det.


Livet är så vackert med tunn tyll med silverbroderier och holkärm.

Och så tycker jag så mycket om att den är djupt ringad i ryggen.



Kände mig lite black-swanig när jag satte den på mig. Minus blodiga händer med äckliga nedbitna naglar och psykoser.

Fick inte med någon bra bild på hela men den är i alla fall i en aprikosfärgad chiffong. Det passar bra även på en blekis som jag som inte skiftar färg vare sig jag är i tropikerna eller på Antarktis. Jag har tänkt att jag ska använda den kanske på midsommar eller min lillebrors student.

4 kommentarer: