måndag 3 juni 2013

Min stad, just där solen börjar om. Åh så farlig åh så ljuv, tuggar upp dig, spottar ut, ändå hittar jag tillbaks till slut. Till Stockholm.


 Igår stekte solen ner med 25 grader varmt, så jag och grabbarna grus hade en liten miniutflykt på söder.


Små röda villor bland höghusen. Älskar man detta med Stockholm eller vad! Kan absolut inte förstå att det finns folk som faktiskt bor här. Att kunna säga att man har vuxit upp i en villa inne i stan. Helt fantastiskt!

Doften av syren spred sig som sötma i luften. Om man kikade in bakom häckarna och staketen så satt folk i bersåer och fikade.


När man gått upp för backen bland husen är man på Skinnarviksberget. Ett berg jag främst förknippar med Stockholm Boogie, filmen vi var lite besatta i genom gymnasiet.


Simon och Timmy ställer gääärna upp på ett kort! Nä, kanske inte, men jag gillar'om ändå!


Vi hade köpt Dumplings på Steam (måste här slå ett slag för dumplings! Älskar det! Kan äta det varje dag!) som vi hade som picknick. Sedan satt vi en lång stund och grillades av solen.

Klockan tio när solen gick ner så var det helt ljumt ute. Och ni kan första hur härligt det är att jag idag slutade Modevetenskapen och ska vara ledig nästan tre veckor. Nu är det helt slut på föreläsningar om representation, marknadsföring, modeteorier och dräktvetenskap. Och sommaren har precis börjat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar