söndag 23 juni 2013

Sen ska du ska ligga i min famn tills dess du somnar och jag ska be att solen ger oss evig sommar, då kan jag lova allt jag har att jag har allt som jag vill ha, och varmt få smeka fjunet på din kind

På midsommar var vi ett glatt gäng som samlades på Simons landställe i Norrtälje. Här är Simon, Emmy och Carro.

Vi hade samlats vid midsommarstången för att äta Carros tårta.

Zorica och jag träffades för första gången. Hon var super-rar!

Emmy begick ett midsommarbrott genom att stjäla en krans hon hittade. Livin' on the edge!

Midsommar! Det var strålande väder och jag blev biten av en liten ettrig myra.

På vägen till stugan plockade vi blommor och blev raggade på av 17åringar som inte fattade att vi var tanter.

Sedan gjorde vi kransar!

Hahaha jag var tvungen att stjäla detta från Emmys instagram för att Simon är en sån himla attention seeker!

Här är hela kransgänget Carro, Zorica, Timmy och Emmy.

Och här är jag i badrummet. Hej hej!

Zorica och Etienne. Etienne kommer från Paris och detta var hans första svenska midsommar! Han älskade det och berättade om hur mycket han gillade att stockholm känns så tryggt jämfört med Paris.

Sedan blev det pingisturnering.

Tycker de är ett så fint kompisgäng Andreas och hans barndomskompisar.

En mycket viktig del av en bra midsommar är såklart maten. Andreas hittade bästa fotoläget från sovloftet.

Älskar när man får duka fint till sådana här tillfällen.

Ljuset blir liksom aldrig så magiskt som en riktigt vacker midsommar.

Maaaat!

Vi gjorde så jäkla god mat med grillad lax, paj, goda sallader och halloumi så man kunde hoppa den läbbiga sillen om man ville. Omnomnom.

Zorica och Etienne var ett så himla fint par.

  <3

Sedan blev det kväll och vi pratade och drack och skrålade snapsvisor som Carros lärt sig av sin mormor.

Och så kom kortspelen fram.

Och det blev natt och vi drack vin och pratade om filmer man gillar men ändå aldrig vill se om, och ifall det är värt att se en film som man känner sig helt slut efter att ha tittat på. När klockan slog tre så var det fortfarande ett svagt ljussken ute, solen började gå upp och fåglarna kvittra.

Mycket fin midsommar med ett mycket fint gäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar