fredag 21 juni 2013

skepp kommer lastat

Sommar, ledighet, vin och ett flängande land och rike runt är vad som kommit mellan mig och bloggen på senare tid. Tur är väl det, man vill ju att i alla fall huvuddelen av ens liv ska utspela sig afk (away from keyboard- jag lärde mig detta från filmen om pirate bay-snubbarna!).

Här har ni mig i Stadiums provrum provandes något friluftsaktigt. Med en pojkvän med båt och en seglingstokig pappa tänkte jag det var dags att införskaffa något rejälare att åka båt i.

Här har ni hela gänget som åkte och seglade. En seglats som började med skratt och slutade med gråt för min del, kan man säga. Vi hade höga vågor och skulle segla långt, vilket innebar att första dagen var härlig och fin, men den andra tappade jag greppet totalt och satt med en hink i knät och bölade. Är för mycket landkrabba för att klara av de verkligt spännande grejerna med att segla. Därför är bilderna endast från första seglingsdagen.

Någon som däremot verkar vara född med ena benet i en segelbåt är pappa. Här står han och fnissar i telefon med någon kund.

Underskatta aldrig sydvästen som pricken över i på din outfit! När det blåser upp är det ingen tvekan om vem som är kapten på skutan.

Jag, Andreas och Cannelle trodde vi var på båtlajv och hade alla packat ner våra randiga tröjor.

Som familjens McGyver fick Andreas rycka in och laga säkringar och installera gps:en.

Kan efter denna resa konstatera att fegisar som jag ska segla när sjön är kav lugn, då är det mysigt och bra. Är det inte det, då passar det bättre för någon mer äventyrlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar