tisdag 4 juni 2013

i fyndartagen

En sak jag har planerat att göra nu innan jag börjar jobba igen är att gå på loppis. Min första lediga dag inleddes då med ett besök på Erikshjälpen i Spånga, ett mycket bra ställe att fynda på. Utanför ringlade en lång kö innan de ens hade öppnat!

Målmedvetet gick jag rakt mot husgerådsavdelningen när portarna slogs upp. Hittade en liten såssnipa som jag velat ha en tid (ålderstecken= man börjar bekymra sig över att såsen serveras ur kastrull). Rörstrands Taffel för tre guldpengar!

Nästa fynd blev en serveringskarott, Rörstrand Plommon för 45:-. Den har visserligen en spricka i botten så den är lite skör, men jag har sett dessa säljas för 350:- på auktionssidor.


En stor sorg blev att lämna kvar denna Kockumsvåg i emalj. Men skicket var rätt så dåligt och då tyckte jag 145:- var lite väl mycket, trots att den var så fin. Jag skulle haft den som fruktskål eller ställt en blomma på den. Nu får den glädja någon annan istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar