måndag 3 december 2012

insnöad

...Ja i alla fall nästan! Idag smällde kylan till på riktigt här i Stockholm. Vi har tjockt med snö ute och kallt sedan någon vecka tillbaka men idag är det -15 grader ute. Jag ser människor där ute som rör sig med uppdragna luvor och stela rörelser, snabbt snabbt för att hinna in igen. Själv är jag hemma och pluggar. Just idag läser jag om manlighet inom Hollywoodfilm, vilket innebär att jag läser filmanalyser och texter om Gregory Peck, Brad Pitt och George Clooney bland annat. Inte helt fel med lite Hollywoodglamour en måndag! Strax ska jag iväg till jobbet och när jag går hem ikväll kommer termometern närma sig 20 minusgrader där ute. Nåväl det är bara att ladda med mamelucker, flera par strumpbyxor och raggsockor så ska jag nog klara mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar