tisdag 4 december 2012

Estelle & Thild Neroli recention

Nu har jag använt mig av Estelle & Thild produkterna en vecka. Jag hade tänkt att ge en uppdatering efter en månad. Men jag är så nöjd så den kommer nu istället! 
 
Jag har använt Neroli-serien för normal/blandad hud. Jag har en väldigt torr hud som lätt blir röd vilket innebär att jag alltid fått recept på salvor från apoteket, jag måste smörja mig efter varje kontakt med vatten annars börjar huden strama och klia. Däremot får jag ofta små finnar kring hakan och munnen. När jag handlade ansiktskrämerna, rengöring och ansiktsvatten (toner) på Kicks så tipsade dem om att smörja precis som vanligt där huden verkar fetare, för troligtvis är den huden extra uttorkad och försöker kompensera. 

Jag har använt rengöring, toner och kräm varje morgon och kväll. Jag gillar ansiktsrengöringen jättemycket för den får bort allt smink (jag använder ganska mycket) och man slipper gnugga med bomullsrondeller på den tunna huden kring ögat. Dessutom känns huden inte uttorkad när sminket är borta. Efter rengöringen har jag använt tonern, som får bort extra sminkrester och lugnar irritationer. Efter det har jag använt dag- eller nattkräm. Krämen gör huden mjuk och när man vaknar på morgonen ser den alltid bättre ut än kvällen innan. Däremot tror jag att jag skulle ha kunnat tagit en fetare kräm, eller använt den för känslig hy för det går åt rätt mycket kräm och då är den ändå ganska dryg. Totalt sett är jag nöjd även om jag nog kommer köra på krämen för känslig hy nästa gång. Särskild skillnad märker jag på mitt problemområde vilket var hakan, finnarna har gått tillbaka och huden har fått en jämnare ton.

Före                                           Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar