tisdag 25 december 2012

concrete jungle where dreams are made of

Nu är julen över och jag har spenderat dagen som sig bör- i horisontellt läge i soffan framför "Trolltyg i tomteskogen" och "Victorias secret fashion show". Kände att jag kunde identifiera mig mer med trollen än Victorias secret-änglarna just idag.
 
Det var en mysig jul som vanligt hos farmor, med mat, dans och tomte. I köket var stressen hög som hos en stridspilot under attack, i hallen satt barn som spelade på i-pads, ja kort sagt allt som hör en jul under 2000-talet till. Under julklappsutdelningen satt mina syskon och jag och väntade på vad vi skulle få för resa, för pappa och Kicki har nämligen bokat oss för "en hemlig grej" ett par dagar nu i mitten av Januari. Vi hade konfererat innan och kommit fram till att fjällen verkade rimligt. För att få veta vart resan bar så fick vi göra en På spåret-lek och gissa oss fram. Vi gissade först på fjällen, sedan höjdes stämningen när vi kom fram till Norge, och sedan när Island kom på tal så höjdes förväntningarna ytterligare. Men rätt svar var New York, och jag tror vi alla var rätt paffa när vi förstod det! Så otroligt kul att få åka till New York med familjen! Jag har ju pluggat där och varit där på semester efter, men det är verkligen en av mina bästa platser på jorden. Superkul!

Nu laddar jag för all shopping jag ska göra. Väskor, solglasögon, skor. VS, American Apparel, Marc by Marc Jacobs, Forever21... Hoppas jag får med pappa på detta bara!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar