måndag 11 april 2011

Köpenhamn

Nu är jag hemma från Köpenhamn! 

Första dagen var så otroligt blåsig. Överallt låg blommor och skyltar som hade vält, jag själv höll också på att välta ett par gånger.


Självfallet satte vi oss på en uteservering och drack ÖL!

Jag köpte den här cidern för att den var så fin. Däremot var den ganska äcklig.

Andra dagen var det jeansjackeväder! Man dör ju lite av sådant när man har gått runt i vinterjacka i ett halvår.

Den lille havfru (eller vad hon nu heter).

Varje morgon såg jag danskar som stod ute och drack morgonölen, och när jag såg detta "Pomona halvtor cider är specielt velegnet till frukost" så tyckte jag att det var det roligaste jag hört. Men sedan visade det sig att frukost betyder lunch. Typiskt.

Allt i Köpenhamn var sjukt rent och sjukt high tech. Jag gillar det, så klart! Deras tunnelbana styrs av sig självt. Alltså kan kan sitta längst fram och titta ut och låtsas att det är man själv som kör. 

Det var så himla varmt och underbart. På mig ploppade det fram både fräknar och en snofsig bränna. Känns fint att vara rosa istället för vit. (Lägg märke till den vita delen av min panna som skyddats av min snedlugg.)

Så här borde det vara lite mer i Sverige, hus i lite olika former och färger.

Kändes liksom passande att HC Andersen bodde lite högre upp på den här gatan.

Vi satt vid vattnet och hade det fint och tog en pölse när vi blev hugriga.

Fin helg! Köpenhamn vi gillar dig!

1 kommentar: