söndag 17 april 2011

Dagens köp och dagens lunch

Det är söndag och Andreas ligger och solar på vardagrumsgolvet (ett litet knep jag visat honom) för solen strålar t.o.m. här i Götet.


Jag har varit på stan och köpt en tunika, som jag nu ska bestämma mig för om jag verkligen vill ha eller inte. Den hade stråveck och några procent silke, då tycker jag liksom genast att saker är jättefina. 

Läsare har gett klagomål om att det har pratats för mycket om sallad på bloggen. Hela två inlägg har haft antydningar till att det äts en del grönsaker hemma hos mig. Därför kompenserar jag med den här bilden på dagens lunch. Korv med pommes frites och kanske ett kilo finsk senap. Inte så mycket som en gurkskiva* i sikte!

*Datorns rättstavningsprogam föreslog här ordet turkskiva. Som ju alla vet vad det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar