fredag 22 april 2011

Hemma!

Nu är jag hemma i Kallhäll över påsken.Det är så fint här så man storknar! 20 grader varmt och grusiga vägar och så där påskigt fint.

Detta är mitt ståtliga påskris som jag själv har pysslat ihop. 

Ganska så tjusigt om jag får säga det själv.

Igår kväll när jag kom hem till mamma hade vi en sådan här fin solnedgång. Det knep till så där i hjärtat som det gör när något är vackert. Dessutom har jag ju längtat hem så mycket, så det kändes extra fint att få se detta. Slår ju utsikten från min balkong rätt rejält (därifrån ser man Mc Donalds och OK/Q8.)

Idag har jag och Elinor gått på stan hela dagen. 

 Vi gick upp vid Katarinahissen och jag fjantade mig och skrek att snart trillar vi ner och dör, för det känns lite så när man går där.
Sedan gick vi förbi vårt kungliga slott och man kan ju inte låta bli att gilla svenska traditioner som de här! Trummor och trumpet och blankpolerade stövlar.

Undra om man känner sig tuff med den här lilla hatten med spjut på?

2 kommentarer:

  1. vad hääärligt! fint påskris men det slår inte vår fina påskpalm som stoltserar i 26 grader celsius ;p PÅSKpuss och kram!

    SvaraRadera
  2. 26 grader!! vi hade 20 och det tyckte jag var varmt :)

    SvaraRadera