onsdag 25 juni 2014

spana på folk och shoppa kostym

Tänk att det alltid är lika svårt att blogga på sommaren. Det är liksom min mest intensiva period, antingen jobbar jag mer än heltid (det är alltid brist på folk på mitt jobb under sommaren) eller så är jag så ledig jag bara kan vara. Idag innebar det sistnämnda att jag hängde med Andreas på kostymshopping inför Elinors bröllop på lördag.

Vi började dagen med frulle på stan och spanade på människor och hittade på historier om vilka de var och vart de var på väg. Det är en av mina absoluta favoritsaker att göra. När vi byggde om badrummet förra året så bodde jag i princip på Espresso house, jag hade en stor tenta och jag kunde inte vara hemma under dagarna när hantverkarna var där. Så alla pengar den månaden gick till latte och morotsmuffins, och det var under de långa timmarna jag lärde mig hur härligt det är att ensamfika. Man tar med sig något att läsa, smuttar på sin latte och spanar på folk som springer förbi utanför fönstret. Just kring Östermalm är mitt bästa, jag älskar att spana på alla tanter och gubbar med små bortskämda hundar, stressade väldressade affärsmän i klungor på väg till möten, mammalediga tjejer och turister. Det är så spännande att tänka sig in i främmande människors liv, tycker jag.

Så här ser han ut i sin nya kostym. En mycket stilig pojkvän som dessutom är så sjukt kul att hänga med, jämt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar