söndag 8 juni 2014

en missnöjd och en meganöjd

Så här skoj har min helg varit. Bihåleinflammation och jobb har inneburit att jag fullkomligen har kraschlandat när jag klivit in genom dörren. Usch och fy vad tråkigt! Tänk vad avis man kan bli på alla friska lediga människor som till exempel kan gå på Håkan Hellström på Ullevi och dricka vin med sina vänner ljusa sommarkvällar. Jag fick påminna mig själv om att det kommer fler sommardagar och att jag behöver inte ha fullkomlig panik, när jag satt med bultande huvudvärk och kladdkaka framför friends på lördagskvällen.


Innan helgen kom så mådde jag faktiskt helt okej och då var jag även hundvakt åt det här lilla flummiga yrvädret Ragge. Farmors gamla hund som numera bor hos pappa. Jag älskar Ragges personlighet så mycket, han lunkar bara runt och viftar på svansen och ser nöjd ut. Ger man honom ett tuggben så är han meganöjd. Klappar man honom på magen tycker han att livet är fantastiskt. Går man på promenad så tycker han att det är SÅ kul! Han plumsade förresten ner i vattnet med öppen mun, fick en hostattack, klev upp, och skuttade vidare med viftande svans. Så himla happy go lucky den där gullhunden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar