torsdag 12 september 2013

Ny tid, ny strid

Det märks att det är höst och nystart. Jag gör långa listor inne i huvudet på allt jag vill göra och kan inte låta bli att proppa bloggen full med dessa. 


- Jag vill gå på en retorikkurs. Har kommit på att jag tycker det är jätteintressant hur man påverkar och får andra att lyssna genom sättet man uttrycker sig. Inspirationen är coola retorikexperten Elaine Eksvärd.


- Jag vill börja äta nyttig mat. Mina matvanor svänger så otroligt mycket. Jag gör en bönsallad med grönsaker och kyckling, för att i nästa stund smälla i mig kyckling i jordnötsås med vitt ris. Och om jag sköter mig så måste jag ändå alltid smaska i mig saker på kvällen. Vilket leder mig in på nästa sak...

-Jag vill läsa Heja heja och börja göra squats och hemmaövningar. Fast mest av allt undrar jag varför det inte finns någon klass på gym som går ut på att dansa (fritt) till Beyonce-videor. Skulle inte den klassen vara fullbokad jämt? Jag vill hoppa runt till Single Ladies och Love on Top! Och nej jag tror inte att jag ens i närheten kan dansa som Beyonce, men man kan låtsas.

 -Jag vill skaffa en ny fantastisk stil. Gud vad jag tjatar om detta. Men det känns just nu som att jag skulle känna mig så tuff i den perfekta kokongformade svarta ullkappan.

- Jag vill att alla serier ska börja. Det finns ju inget att titta på i det här höstmörkret. Girls, Homeland, Mad Men jag behöver er!

2 kommentarer:

  1. haha jag är likadan! känns som hösten snarare är början på det nya året, massa idéer och mål!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar inte när du sover och inte svarar. Men jag älskar när jag kan läsa din blogg!

    SvaraRadera