tisdag 10 september 2013

monday monday

Min nya bokmärksblommiga tröja som jag älskar. Efter att ha varit student i tre år är det riktigt skönt att sakta men säkert få byta ut sin garderob. Ens stil hinner ju förändras en hel del. När jag började skolan hade jag alltid rosett i håret till exempel, idag skulle jag tyvärr känna mig som en femåring då.

Idag är det måndag och jag vet inte om jag har så mycket rafflande att blogga om. Dagen började med att jag klev upp tidigt för att duscha och förberedde mig på en dag hemma då vi skulle få balkongen besiktigad någon gång mellan åtta och fyra. När två timmar hade gått läste jag på informationspappret än en gång och insåg att det var på torsdag de skulle komma. Och jag och Andreas som hade ställt balkongmöblerna i vardagsrummet och travat trallen i köket för att de skulle komma åt att se ordentligt. Jaja, tur att man har snygga balkongmöbler i alla fall.

På jobbet byggde jag om strumpbyxväggen. Det är antagligen bara jag i hela världen som tycker att det är rätt trevligt att få rodda om massor av paket med strumpbyxor och sortera upp dem efter färg och denier. Monotont och tar tid men man är så nöjd när man är klar och allt hänger i ordning i spikraka rader. Som när Andreas flyttade in i sin förra lägenhet och jag "tvingade" honom att få organisera köksskåpen. Jag skyller alltid på att jag blivit skadad av min uppväxt där ingen någonsin visste var något låg eftersom det alltid var fullt att syskon, kompisar, djur och människor hemma hos oss. Då blev jag den som tog med exakt allt jag ägde inklusive gummistövlar och organiserade prylarna inne i mitt pyttelilla rum, för att vara säker på att ordningen var fastställd. Minipedant redan då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar