onsdag 4 september 2013

När man är yngre vill man ha åldern när man är äldre vill man ha elden

I lördags begav jag mig snabbt som 17 hem från jobbet. Jag kom på att jag typ bara jobbat den senaste tiden och absolut måste gå på slutsålda popaganda som gick av stapeln samma kväll. Efter en del panikande så hittade jag en tjej som sålde sin biljett under ett foto som popaganda lagt upp på deras facebooksida. På en halvtimme var jag inne i stan och  hämtade ut min biljett. Tjohoo!!

På festivalen var redan mina två brorsor. Jag försökte ta ett gruppfoto på oss...

Det gick sådär.

Sedan gick vi och såg Håkis. Alla mina syskon och jag älskar Håkan Hellström ända sedan den tiden vi lyssnade på Känn ingen sorg-skivan i bilen på väg till fjällen. Och Leo har alltid varit självklar att sjunga "LILLEBROOOR, PAPAPAAA" till.

Så klart var det jättefint. Vi dansade och studsade massor och publiken kändes väldigt pepp och bra.

Eftersom Joel är två år äldre än mig och en är liten farbror så tog han en kaffe efteråt.

Ska skaffa mig ett sådant här träd snart hade jag tänkt mig.

 Sedan lämnade vi festivalområdet och gick och mötte upp Cannelle och hängde på ett sunkhak resten av kvällen. Och kvällen kändes lite som det sista som Håkan sjöng på konserten:


1 kommentar: