måndag 1 april 2013

Bara en liten gnista, bara ett ord kan sätta eld på en skog. Och jag kan älskar dig just som den där elden.














Ett skepp kommer lastat med bilder från min påsk. Det känns som att den var precis vad jag behövde, solen har återvänt och även energin. Sista bilden är ett exempel på det, istället för att sätta mig i soffan ikväll satte jag mig och sydde ihop tårtpapper, det skulle bli en sorts pompom (tips jag fått från pinterest- mitt nya obsession) men det gick ju käpprätt åt h-vete. Det blev liksom aldrig fylligt nog för att bli en boll. Oftast blir det så där när man pysslar tycker jag, men det är ju kul ändå. Jag älskar att känna mig lite händig och kreativ och att göra något på riktigt, ute i den fysiska världen.

Det är så härligt ljus ute den här tiden, den strilar in genom rullgardinen och väcker en tidigt på morgnarna, kikar in genom smutsiga rutor och gör allt lite finare än det är på vintern. Det är som en nystart för mig, jag ruskas till liv igen och kan börja planera upp för allt som ska hända. Till exempel börjar jag en ny kurs i marknadsföring den här veckan, badrummet ska (peppar peppar, salt och oregano) bli klart och jag ska till en studievägledare och prata om min fraaaamtid. Spännande grejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar