fredag 19 april 2013

att äga.

"Många unga brudar läser min blogg och frågar mig hur man får bättre självförtroende och utstrålar pondus, och så vidare. Som tjej gäller det bara att totalt hänge sig åt hybris, man måste varje dag ba: "Jag är så jävla fucking bra!", för då landar man på en nivå av självförtroende som är typ grundnivå för en man."

Jag lyssnade idag på en Värvet-intervju med Margret Attladottir, chefsredaktör på Nöjesguiden. Jag gillade verkligen det hon sa om självförtroende. Att liksom vara lite kompromisslös i de tankar man riktar till sig själv. Och nu menar jag delvis mig själv. Som nu, när jag funderar på vad jag ska jobba med och så där, då märker jag att jag faller in i ett mönster där jag funderar på om jag verkligen kan. Lilla jag liksom. Det finns ju så jäkla mycket coola människor där ute som kan typ allt och som har världens utstrålning som alla bara älskar pangbom när de kliver in i ett rum. Då tror jag att det kan vara bra att sluta utvärdera sig själv så himla mycket och bara tänka "Jag är så jävla fucking bra!" och gå vidare i livet och vara det helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar