tisdag 9 oktober 2012

this, this is the way, this is the way I wanna live

En vanlig grå tråkig oktobertisdag och jag sitter hemma med halsont och en kropp som är så seg som om jag vore en gammal tant. Men idag har jag i varje fall tagit mig upp, och ska försöka få lite pluggat. Jag har en hel hög framför mig, och inte blir den mindre av att jag ligger i sängen och blir frisk.

Helgen var i varje fall rolig! I fredags tog jag min miniresväska och åkte till Åland, där Andreas farbror hade hyrt stugor för att fira att han fyllde 50. Vi firade honom med middag och sedan tog vi som var yngre och hade en egen fest i stugan vi bodde i. Nu vet vi: 
- Att man kan spela hej knekt som drickaspel, men det kan innebära ett par utspillda glas.
- Att det kan låta som en väldigt bra idé klockan ett på natten att gå in med en stereo till This is the way med E-type till vuxenmiddagen och "uppträda" med dans, men då får man vara beredd på att få höra om det hela dagen därpå.

På lördagen åkte vi hem och jag bytte om snabbt som attan och smet hem till Elina, eftersom Mathilda hade kommit hem från Leksand över helgen. Vi drack lite vin och diskuterade förlossningsskräck och 50 Shades of Grey (jag har inte varit med om något av det, men man har väl hört). Sedan på söndagen åt jag och Mattson pizza och på kvällen låg jag i soffan med datorn på magen och tyckte oerhört synd om mig själv med mitt halsont.

Och jaa jag har blivit oerhört dålig på att ta bilder, måste åtgärda det här känner jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar