söndag 21 oktober 2012

Hår!

 Igår gick jag och Andreas till Nordiska museet som såg ut som ett stort kråkslott i regnet.

 Vi skulle på den stora utställningen om...

 ...hår!
Frisyrer genom tiderna, peruker, kroppshår. Allt möjligt spännande.

 Andreas fick öva på sin nya fotopose.

 När man kom inte var det så himla fint och femtiotaligt.

 Man kunde prova lite peruker och låtsas att man bodde i en Tim Burton film.

 Eleganta personer överallt.

 Hmm, länge sedan man klippte halshåret...

 Nordiska museet är så överdådigt och härligt. Ett jättebra museum där man kan titta på smycken, gamla leksaker och dockskåp och allt möjligt kul. När jag var liten kunde man leka min favoritlek "förr i tiden" asbra i deras lanthandel för barn.

 Rätt vad det var så brast alla runt om oss ut i dans!

 Jag vet inte vad det var för grej som skedde, men härligt att se den stora salen fyllas med gamla och unga som studsade runt en lördagseftermiddag.

 När vi var klara med allt hår (som förövrigt var både äckligt och kul att titta på- äckligast var kvinnan som hade sparat allt sitt hår och stickat en klänning) så gick vi runt  lite på de andra utställningarna. 
Den här svanen minns jag så väl från när jag var här när jag var liten.

Spårvagnen på väg hem passade så bra in i dagens retrotema, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar