torsdag 11 oktober 2012

Hej från nörden!

Just nu känns modevetenskapen jätterolig. Jag visste inte när jag sökte kursen att den skulle innebära så mycket annat bra än själva dräkthistoriken (och hade jag hört det hade jag säkert blivit tveksam), men det är faktiskt jättebra. Som nu, nu pluggar vi representation som handlar både om lingvistik och semiotik (läran om språk och om symboler). Det är superintressant för mig som både gillar att fundera kring vad saker, exempelvis kläder, symboliserar. Även språkmässigt är det fascinerande att få ta del av olika teorier om språk och om hur vi människor kommunicerar genom att se och formulera alla tankar i form av ord och kalla det för språk. Eh ja något sådant handlar det om.

Men, trots allt det här är jag askass på att plugga! Idag har jag ätit popcorn, sovit på soffan och läst en bok istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar