torsdag 28 juni 2012

husligt

Jag har en mapp på min dator där jag sparar alla fina inredningsdetaljer jag hittar i bloggar och på hemsidor. Den är perfekt för att hitta inspiration och för att sno idéer till sitt eget hem, för riktiga hem är ju så otroligt mycket finare än de stela monteraktiga boenden man hittar i inredningsmagasinen. 

Här har ni ett axplock av vad jag gillar mest just nu.

 Milt grågröna skåpluckor. Tänk om man kunde vakna upp i morgon och vårt blåa kök såg ut så här!

 Teak. Jag letar efter ett soffbord i teak åt oss. Och möjligen teakstolar.

 Takkronor med små lamphattar.

 Sminkbord. Jag har ju ett jättefint och jag älskar tanken på parfymflaskor med puff och stora paddelhårborstar innan man springer ut för en drink ute på fredagskvällen. Det händer ju inte, men ändå- tanken!

 Ännu mer teak!


 Tavlor med ballerinor på och grått mot färg.

 
 Nytt sätt att märka upp sina lådor på.

 Ett sådant här paraplyställ vore mitt drömloppisfynd. Det och en bersåservis.

Gamla koffertar gör ett stiligt sidobord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar