torsdag 5 juli 2012

"Loppis"dag

 Igår tog sig jag, Mathilda, Terese och Elin iväg på loppisjakt. Jag har tjatat om detta i en evighet för jag vill ju så gärna ha ett teaksoffbord och jag ser framför mig att det står en massa sådana på olika loppisar runt om på landet och kostar 50 kronor och bara väntar på mig.

Sverige är så där överdrivet sommarvackert nu så man får magknip och måste ta tillvara på varenda sekund innan vintern är över oss igen.

Vi körde till Bro. Bro får noll loppispoäng av mig. Det fanns två kassa loppisar som i princip var hemma hos folk. Pinsamt. Sedan körde vi till Sigtuna, där var loppisen i en redskapsbod hos en bonde (?) med hörselskydd, när vi körde upp där med bilen kom vi överens om att "låtsas att vi skulle vända".

 Vi beslutade oss istället för att stanna till i Sigtuna för att fika! Elin hade ingen p-skiva...

 ...så hon ritade en egen. Ibland får man vara lite kreativ faktiskt.

 Sigtuna är så mysigt, där skulle jag kunna tänka mig att bo.

 Mathilda lät sig inte skrämmas av den lilla ettriga tant Brun som stod utanför fiket.

 Terese och Mattson. Terese är förresten min äldsta vän, vi har känt varandra hela livet kan man säga.

 Vi satt i princip i ett buskage och den här fågeln satt hotfullt ovanför mitt huvud. Men don´t worry, den valde att baja på min arm och min väska istället.

 Bloggvänlig mat på Tant Brun.

 Eller är vi hemma hos Pomperipossa?

 Mathilda hade fräsiga lennon-bågar.

 Mathildas syrra Elin bor nu mera i Norrland. Som Stockholmare är det ju då självklart att man blir utpekad, även fast Elin pratar så lugnt och tyst (tänk motsatsen till mig). Hon blev runtvisad av sina kollegor i en simhall, när hon frågade om de hade fler bassänger började de asgarva och sedan dess får hon dras med att bli kallad "NK".

 Jag undrar om jag skulle kunna pull off en sådan här outfit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar