fredag 15 juni 2012

Vi är en ost.













Sitter just nu hemma hos Linn och skriver detta. Imorgon är min sista dag i Göteborg. I två år har jag gått i skolan här, de två snabbaste åren i mitt liv. Jag kan bara inte fatta att nu är det slut. Som jag kommer att sakna det, att gå i skolan och träffa några av mina favoritpersoner varje dag. Kunde väl aldrig tro när jag satte mig för första gången helt själv på tåget från Stockholm, att jag skulle hitta ett så fint litet gäng att fika, dricka vin, skratta och sitta ihop med under dessa två år.


Saker jag kommer att minnas:
- Utgångar som aldrig blev av för att vi inte kunde avsluta förfesterna.
- Att komma tillbaka från praktiken och få ösa ur sig allt man tycker och känner för några som förstår precis.
- De konstiga smakkombinationerna på skolans baguetter (t.ex. jordgubb-curry-kyckling).
- Allsång till Big Big World med Emilia.
- Avslutningsfesten då vi alla dansade Euphoriadansen.
- All matkoma vi har haft ihop, efter kakbufféer och fikor.
- Alla intressanta lärare vi haft som bland annat valt att ändra ämnet de skulle ha oss i och istället t.ex. lära oss om landerier.
- All tid vi lagt ner på att lära oss om ostförpackningar.
- Orden "he", "flötigt" och "bös". Och att i Göteborg är "käck" positivt att vara.
- Hur sjukt kreativ, snäll och härlig en klass kan vara.
- När vår lärare under Försäljningslektionen hoppade fram bakom en dörr utklädd till tjuv för att vi skulle lära oss ta signalement.
- Alla fina samtal klockan tre på natten.
- Singstar, kinamat och gruppfoton med självutlösare.
- Att Lisa alltid stod i ett hörn och fotade.


Nästa gång vi tar över en stad så är det London. Ska bli så kul att åka dit med världens bästa finaste gäng! Vi ses alldeles snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar