tisdag 19 juni 2012

Tvivelveckan


I fredags tog jag examen som butikskommunikatör så denna vecka får väl stå till godo som min tvivelvecka. Jag tvivlar nämligen på allt, för plötsligt står alla möjligheter öppna och jag vill inte bara råka välja något- jag vill välja bra, roligt, äventyrligt och klokt på samma gång.

Jag börjar fundera på om jag ska jobba- vart vill jag i så fall jobba och med vad? Och är det inte otroligt svårt att få ett jobb i Sverige? Typ omöjligt. Funderar på om det kanske inte är bäst av allt om jag börjar plugga. Men vad? Jag vill inte bara slösa min tid och mina resterande csn-år. Jag kanske skulle ta chansen istället och gå lite utanför ramarna, testa på lite äventyr- göra något man kan berätta för barnbarnen. Tänk att t.ex. åka till London och söka jobb, vad oerhört roligt. Och det ska ju vara lättare att få jobb där. Men jag kanske inte har all kunskap man behöver till det och sannolikheten är nog rätt stor att det är skräniga coola människor som jobbar där och jag har aldrig trivts bland skräniga coola människor. Jag kanske borde plugga i London istället, träffa massor av nya roliga människor och gå på mystiska nattklubbar. Ska jag i så fall plugga vidare eller ska jag hitta på något helt nytt? Och vill jag ens bo i London en längre tid, lämna Andreas här och bara dra på det där viset? Jag kanske istället skulle ta en liten kurs i en månad?

Så här går mina tankar runt i en cirkel tills jag får panik och säger till mig själv att jag är förbjuden att googla en endaste utbildning till. Jag vill göra allt och ingenting, gå i skolan och tjäna pengar. Mest av allt undrar jag vad jag gör om ett halvår och vad jag tänker när jag läser det här då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar