onsdag 14 mars 2012

Hjärtat i halsgropen.

En sak som jag är väldigt dålig på är att vara ute i god tid. Jag sitter ofta med hjärtat i halsgropen och undrar hur det egentligen ska gå med saker i livet, för att jag helt enkelt inte har fixat dem i tid. Om något är lite jobbigt så skjuter jag det gärna på framtiden, det är väl en av mina dåliga sidor helt enkelt.

Den här gången så handlar det om vart jag ska ha mitt examensarbete. Ämnesdefinitionen till examensarbetet ska vara inlämnad nästa fredag, och för att kunna skriva den måste man veta vart (i vilken butik) man ska utföra arbetet. Men någon butik har jag inte fixat än. Jag har försökt på ett par ställen, men utan någon tur. Så nu sitter jag här, precis som jag brukar, och kan knappt andas av stress. Men den här gången är det liksom ingen skitgrej utan nu är det ju verkligen något viktigt. Så numera kan omvärlden knappt få kontakt med mig, för jag är liksom inte närvarande i hjärnan. Jag blir som en senil människa, stirrar i tomma intet, lyssnar inte och känner att jag hela hela tiden tänker på hur jag ska lösa det här med butiken. Det är det första jag tänker på när jag vaknar och det sista jag tänker på när jag ska somna och det går inte att koppla bort.

Förhoppningsvis så löser det sig, som det brukar, men tills dess så kommer det bli helt hjärndöda blogginlägg för det ryms helt enkelt bara en grej där inne just nu.

5 kommentarer:

  1. ojojoj vad jag instämmer i ALLT i detta inlägget! Lite skönt att man inte är ensam iaf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Vad knäppt för nu kändes det lite bättre :) Jag har seriöst börjat fundera på om man kan maila Åsa och be om lite dispens. Förstår verkligen inte hur jag ska lösa detta men det blir väl i sista sekunden som vanligt.

      Radera
  2. ja har också funderat på det.. googlar och kollar runt i butiker hela tiden, men det är ju så sjuuukt svårt! Har ju svårt att tro att de bara underkänner en om man inte kan lämna in 23:e...

    SvaraRadera
  3. Det löser sig ska du se, och sen kommer du ha världens bästa slutarbete;) Hakunamatata och en nypa jobb så blir det snart klart!

    SvaraRadera